donderdag 6 februari 2014

Links Breurtjes - Rechts Nageltjes
In de afgelopen twee jaar is er nog iets leuks gebeurt. Mijn ouders hadden vroeger goede vrienden. Teun & Harry. Mijn vader en Harry werkten samen, jaren. In de bajes, jeugdzorg, drugsbestrijding ga zo maar door. Al vanaf mijn moeder zwanger was van mij.  In die jaren gingen we ook altijd samen op vakantie. Texel, Frankrijk, Spanje. Oud & Nieuw vierden we met twee families. In 1985 gingen mijn ouders scheiden en ze verloren kontakt. Jaren gingen voorbij. Wij inmiddels allemaal een voor een, geemigreerd naar Australie. Kom ik op Hyves Christine tegen. Het meisje in het midden met het brilletje. Jemig mooie meid geworden! Hoe gaat het met jou? enz enz. Bijgekletst. En ze verteld dat Mirjam haar oudste zus, links met het hele lange haar, naar Melbourne is geemigreerd. Grinnik... dat is toeval... Kontakt gezocht. En wij hebben het opgepakt waar onze ouders het begin jaren 80 hebben opgegeven. Inmiddels zijn we buurtjes. Zitten een paar huizen tussen en we spenderen veel tijd samen. Haha kerst en Oud& Nieuw, en geloof me die gaan Breur-Nagel stijl. Menig fles wijn verdwijnt leeg in de kliko. Gezellig! Mirjam is getrouwd en samen met haar man Nino runnen ze een mobile pizza business. Op markten en partijen staan ze overheerlijke verse houtoven pizza's te bakken. En daar is mijn bijbaantje geboren. Regelmatig versterk ik het team en ben ik manager front tent (haha!) en mag ik serveren op bruiloften en partijen. Gezellig, lekker en leuk! Maar... dat betekend ook dat ik regelmatig een heerlijke pizza nuttig. Ik ben 2 jaar geleden bijna 25 kilo afgevallen en helaas zijn ze bijna allemaal weer terug... Vanmorgen zijn Mir en ik dan ook gaan lopen. We zijn naar het strand gelopen (900 mtr vanaf de voordeur). Daar door het mulle zand helemaal naar het eind punt gelopen. Rotspartij met daarachter een naaktstrand. Nee we hebben niet gegluurd.  Flink wat trappen naar boven en vervolgens via de wijk weer terug, erg heuvelachtig hier.
Hemel ik liep aardig te hijgen. Nog een vlieg ingeslikt voor de extra proteinen! Maar goed we hebben het overleefd samen. De kilogrammen die mijn weegschaal vanmorgen aangaf heb ik op de kalender geschreven.... Op naar een acceptabel gewicht. En wat ben ik trots in zo'n heerlijke omgeving te wonen met zoveel moois op onze doorstep. En met mn jeugdvriendinnetje aan mijn zijde. :-)

Beach in de achtertuin

2 opmerkingen:

  1. Jeetje, wat grappig dat jullie elkaar gewoon aan de andere kant van de wereld tegenkwamen! Behalve familie heb je nu dus ook jeugdvriendinnen in de buurt. Jouw bijbaan lijkt me niet verkeerd :) Alleen jammer dat je die extra kilo's er weer af moet krijgen. Maar zo met z'n tweeen, en in zo'n mooie omgeving moeten je een heel eind kunnen komen. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe klein is de wereld dan toch.... en die kilootjes... eeuwige strijd, toitoitoi meid, we jojoën gewoon door xxx

    BeantwoordenVerwijderen