woensdag 7 maart 2012

Onze veranda
Zo ineens is het herfst.. De seizoenen lopen hier anders als in Europa, 1 maart is herfst. Het begon ook gelijk herfstachtig, hadden we vorige week nog 37graden, was het deze week regenachtig en guur. We hadden een temperatuurtje van zo'n graadje of 17. Hier boven in de Dandenongs is het een graadje of 4/5 koeler als in Melbourne. Dus verwarming en kaarsjes gezellig aan. Mam is ook verhuisd vorige week. Samen met een collega van San hebben we haar in 1 dag overgebracht. Ging allemaal vrij soepeltjes, nu hebben we het verhuizen ook aardig in de vingers! Mams huisje is erg leuk, ietsjes kleiner als het oude huis maar evengoed 3 slaapkamers. Aan deze kant van Melbourne is alles heuvelachtiger en groener dan in de Western Subs dus ook zij woont veel mooier dan voorheen! Ik geloof dat we ons plekje wel gevonden hebben hier. Queensland schuift steeds meer naar de achtergrond, al ligt ons hart daar nog wel. Mijn vader en Constance wonen er immers en een hoop vrienden en kennissen. Maar we zitten hier in ons tweede jaar en inmiddels alweer een aantal leuke vrienden en kennissen gemaakt. De Dandenongs (niet verwarren met de stad Dandenong) is prachtig. Het stikt van de Nederlanders, we moeten zelfs oppassen wat we zeggen, want regelmatig worden we aangesproken door iemand die ons gesprek oppakt. De videotheek: Hollanders, De garage: Hollander en ga zo maar door. Het is hier dan ook de bloemenstreek, velden vol met tulpen! Namen als Broekema, Tesselaar, de Wit enz. zijn normaal hier. Ook op school zitten Nederlandse kindertjes, al hebben Iris en Amber ze nog niet ontmoet. Bij hen leeft dat natuurlijk veel minder. Voelen zich inmiddels meer Australisch dan Nederlands. Ik ben begonnen bij de andere vestiging van Dutchcare, in Kilsyth, half uurtje hier vandaan. Ook erg leuk om te werken. Ik heb 1 vaste dienst per week bij Dutchcare in Carrum Downs en de rest werk ik als oproepkracht. Mijn opleiding gaat goed. Nog 1 jaar en dan mag ik als verpleegkundige aan de slag! Maar ik wil graag verder. Hierna wil ik naar Uni om mijn DIV1 te gaan doen. Ik krijg dan dankzij deze opleiding 1 jaar credit en kan het dan in 2 jaar tijd op de universiteit doen. Het leven is momenteel best druk. De hectiek van het gezin, werken, examens, essays en natuurlijk ook nog wel wat leuke dingen hoor! We gaan aankomend weekend met vrienden een overnachting doen in Anglesea. Dat ligt aan de Great Ocean Road. Het is nog een verrassing voor de meiden. Ben gaat niet mee, hij zit niet zo lekker in zijn velletje en gaat dan een nachtje bij oma logeren. Waar hij enorm zin in heeft overigens! We zijn happy hier, hebben eindelijk wat rust gevonden. Het emigratieavontuur is geen avontuur meer... We beginnen eindelijk na ruim 6 jaar te settelen en onze plek te vinden. San heeft het naar zijn zin op zijn werk, hij werkt nog steeds 3 x 12 uursdiensten, werkt dus lange dagen maar is daarintegen ook veel vrij. Ik neem me iedere x voor wat vaker te schrijven, wat meer anekdotes van de dag te omschrijven. Nu schrijf ik zo weinig dat het eigenlijk alleen maar kleine updates zijn. Ik probeer wel met enige regelmaat foto's te plaatsen, dus houd het linkje rechts in de gaten. Sander heeft een nieuwe camera gekocht en maakt mooie foto's. Veelal van de natuur hier om ons heen in de Dandenongs.

1 opmerking:

  1. Leuk om te lezen hoe het jullie ondertussen vergaat! En het klinkt inderdaad alsof het leven goed voor jullie is! Fijn is dat! Ja, na een emigratie ben je niet zomaar even gesetteld. Daar is tijd voor nodig. Maar jee, jullie hebben je er goed doorheen geslagen, zeg!
    Grappig dat jullie in een omgeving wonen met zoveel Nederlanders. En ook fijn dat je moeder nu vlakbij woont. Familie, vrienden, werk, een leuk huisje... inderdaad, wat wil een mens nog meer?

    BeantwoordenVerwijderen